reklama

prečo je zlo vždy prisúdené iba jednej strane?

Kto je nacista, rasista a futbalový chuligán? Každý, kto sa vyberie na futbal fandiť svojmu obľúbenému klubu? Alebo ten, komu sa nepáči nastolený systém, aký funguje už niekoľko rokov?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Sú týto ľudia naozaj takými beštiami, ako sú mnoho krát vykreslený? Nevravím, že sa medzi nimi nenájde aj niekoľko výnimiek, no všetkých by som z toho určite vynechal.
Sú týto ľudia naozaj takými beštiami, ako sú mnoho krát vykreslený? Nevravím, že sa medzi nimi nenájde aj niekoľko výnimiek, no všetkých by som z toho určite vynechal. 

Iba pár mesiacov som plnoletým občanom Slovenskej republiky, no dovolím si napísať pár riadkov k tak dôležitým témam. Nacizmus, fašizmus, rasizmus, nacionalizmus a chuligánstvo na futbale sú veľmi často spájané výrazy, no majú od seba na míle ďaleko. Keď je niekto futbalový fanúšik, pravidelne sa starajúci o výbornú atmosféru na štadióne (nie chuligán demolujúci štadión) automaticky si ho mnoho ľudí vykreslí ako rasistu, nacistu...Čím to je? Kto za to môže? Ja si myslím, že tento názor u väčšine ľudí vzbudzujú médiá. Uvediem jednoduchý príklad: Keby sa pohybujete vo fanúšikovských kruhoch, určite by ste zistili o čom hovorím, no pokúsim sa Vám to aspoň troška priblížiť. Ja, na Slovesku považujem za dva hlavné fanúšikovské tábory Slovan Bratislava a Spartak Trnava. Zúčastnil som sa nejedného zápasu medzi búrlivými fanúšikmi oboch klubov ale aj iných a vďaka tomu môžem danú situáciu priblížiť aj ja Vám. Ešte spomeniem, že nie som fanúšik zo žiadneho s týchto klubov a na zápasoch som sa zúčastnil len kvôli zmonitorovaniu situácie. Na zápasoch sa títo fanúšikovia zúčastňujú v početných sto až tisíc členných skupinách a keď sa deje niečo zlé, je celý fanúšikovský tábor označený za grázlov, primitívov...Prečo, keď desať ľudí s tisíc robí na štadióne bordel sú hodení všetci do jedného vreca? Len nech mi nikto nehovorí, že tam tí normálny nemajú chodiť, lebo to nie je riešenie. V médiách sa to len hemží zlostnými príspevkami no ja si dovolím tvrdiť, že títo fanúšikovia majú aj množstvo svetlých stránok, ktoré bohužiaľ nie sú spomínané. Prečo? Azda nechceme aby na futbal chodili aj rodiny s deťmi? Keby sa v médiach neobjavuje len množstvo poloprávd a lží, určite by si cestu na futbal našlo viac ľudí. Bez týchto fanúšikov by jednoducho tento náš už aj tak dosť úbohý futbal nebol tým čo je. Pretože pár funkcionárov a vyvolených na VIP miestach nám pravú futbalovú atmosféru nespravia.Mám vyholenú hlavu, som tzv. ,,nácek,,?A viete vy vôbec kto to ten ,,nácek,, je? Alebo ste len niekde čítali, že holohlavý nacisti a rasisti vyčíňali na futbale? Mnoho ľudí tento pojem ani nepozná, no na základe okolia usudzuje, kto je a kto nie je fašista, nacista. Mnohí ani nepoznajú základný rozdiel medzi fašizmom a nacizmom ale to nevadí, hlavne, že majú vopred vytvorený názor. Týmto, čo teraz píšem sa znova nechcem nikoho zastať, iba poukázať aj na druhú stránku veci a tou je antifašizmus. Tento smer je menej spomínaný ako dva predošlé, no neviem prečo. V dnešnej dobe sa čoraz častejšie stretávame s tzv. ,,antifákmi,, (antifašistami). Je to štýl, ktorý má svoje pravidlá a zásady. Veľká časť s týchto ľudí, je drogovo závislých, veď to je ich štýl. Bol som svedkom jedného útoku ,,antifákov,, na normálneho chalana, ktorý išiel po ulici. S najväčšou pravdepodobnosťou boli pod vplyvom drog a išlo im s určitosťou o peniaze alebo nejaké hodnotné veci, ktoré by ďalej mohli predať. Zhodou okolnosti šli okolo aj ,,holohlaví,, ktorí si mladíka približne v mojom veku zastali. Možno by to mnohí nečakali ale bolo to tak. Scenár ako z filmu, no aj na základe tejto skúsenosti píšem tento príspevok. To, že sa jednalo o antifašistov bolo jasné (mikina, kde bol prečiarknutý hákový kríž, ostatné typické oblečenie...). Nie som znova na nikoho strane, len som chcem poukázať aj na druhú stránku veci.Požadujeme spravodlivosť a rovnoprávnosť, sme rasisti? Na Slovensku sa slovo rasizmus spomína hlavne s rómskou problematikou. Mnoho ľudí len vyjadrí svoj názor, možno trošku radikálnejšie a už sú označení za rasistov. Bežný človek pracuje, odvádza dane no aj tak nie je úplne spokojný. Pravdaže, nie všetci, sú medzi nami aj majetnejší ale bohužiaľ aj tí, čo ťažko pracujú a prežívajú z mesiaca na mesiac. Naopak, väčšina Rómov nič nerobí (česť výnimkám) a žijú si spokojne, nič im nechýba. Veď bodaj by im aj chýbalo keď všetko dostanú. Zničia jeden byt, dostanú ďalší. Čo na tom, že keď normálna mladá rodina príde o prácu, nemá s čoho splácať hypotéku...sa zrazu ocitne na ulici. Nikoho to bohužiaľ nezaujíma. To majú asi daň za to, že pracujú a snažia sa. Prečo je to tak? A k tomu sa ešte dozvedáme také nehoráznosti ako Rómovia prepadli toho a toho, kvôli pár eurám zabili...Tak asi prejavujú svoju vďačnosť za to, že všetko dostanú bez mihnutia prstom. Obdržia najnižší trest ak ich vôbec chytia a všetko je vyriešené. Sú veľkým problémom našej spoločnosti, ktorý treba nejako riešiť. Tým, že ich budeme stále podporovať nič nedosiahneme, pôjde to len k horšiemu. Hovorím to hlavne kvôli tomu, že ľudí ktorým už prekypela dávka trpezlivosti a snažia sa niečo spraviť, nemôžeme hovoriť rasisti a extrémisti. Ďakujem, že som pár riadkami mohol prispieť k týmto problematikám. Ak náhodou budete čítať o extrémizme,...spomeňte si na mňa a pozrite sa vždy aj na druhú stránku veci. Ďakujem

Samuel Adrien Móry

Samuel Adrien Móry

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Osemnásť ročný študent gymnázia, medzi moje hobby patrí cestovanie, šport, rybolov, politika no myslím, že sa nestratím ani vo svete plnom modernej techniky a iných vymožeností. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu